Organizacja pracy w bibliotece

Blog czytelniczo-kulturalny Gminnej Biblioteki Publicznej w Słubicach

Organizacja pracy w bibliotece

Praca biblioteki wiąże się w znacznym stopniu z mnóstwem dokumentów. Jak ujarzmić natłok papierów ? Rada jest jedna ład i systematyczność.

Po pierwsze i nade wszystko:

  • Miejsce na dokumenty, powinny znajdować się w jednym miejscu
  • Czytelny opis dokumentów
  • Łatwy dostęp do dokumentów
  • Zapoznanie osób uprawnionych, do tego gdzie co się znajduje
  • Bieżące uzupełnianie statystyki
  • Katalogowanie książek
  • Wpis wolumenów do ksiąg inwentarzowych
  • W bibliotekach gdzie możliwy jest katalog cyfrowy, warto się nad nim pochylić, ułatwia pracę bibliotekarzom.

Ważne jest to co gdzie się znajduje?

  • Ważna jest miejsce na informacje biblioteczne oraz działalność prowadzoną przez bibliotekę
  • Miejsce na książkowe nowości
  • Ważne aby w bibliotece znajdował się kącik dziecięcy, który będzie kolorowy i swoją magią przyciągnie najmłodszych czytelników
  • Warto znaleźć ciekawe rozwiązanie na promocje prasy, miejsce dobrze widoczne.
  • Miejsce na pracownie internetową

Taka organizacja pracy pozwala bibliotekarzom sprawnie oraz funkcjonalnie wykonywać swoje obowiązki.

Dodaj komentarz